דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיעוד חיים 

מאת    [ 24/03/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2586 פעמים ]

לכל אדם יש סיפור. פסיעות שעשה בחייו יצרו את הדרך שבה צעד לאורך השנים.
את אותן פסיעות צריך לתעד במילים. תיעוד חיים הינו הסיפור של כל אחד ואחת מכם,
סיפור שייכתב לעצמכם, לקרוביכם או למען הדורות הבאים. כל סיפור כזה הוא תיעוד חיים. תיעוד חיים הוא למעשה כתיבת סיפורי חיים.

תיעוד חיים כתיבת סיפור חיים, יכול להיעשות על ידי האדם עצמו או על ידי קרוביו, אולם ניתן להיעזר במישהו מקצועי המתמחה בתיעוד חיים ובכתיבת סיפורי חיים.

תיעוד חיים ביוגרפי הוא למעשה סיפור מהלך חייו של האדם עליו כותבים. בהתאם לזאת, תיעוד ביוגרפי מתאים לרוב לאנשים בגילאי שבעים, שמונים ומעלה. אנשים אשר להם כר נרחב, חיים שלמים, הרצופים באירועים ומקומות אותם ראוי לתעד בצורה ביוגרפית.

תיעוד חיים ביוגרפי פורס בפני הקורא את כל תולדותיו וקורותיו של האדם אותו ועליו כותבים את סיפור החיים. תיעוד ביוגרפי נעשה בשיתוף מלא עם האדם עצמו כמובן, וכן עם משפחתו, קרוביו, חבריו, ואנשים רלוונטיים נוספים בחייו (אם עדיין ישנם) כמו מורים, מפקדים, עמיתים לעבודה וכד'. המתעד או המתעדת הכותב את סיפור חייו של האדם עושה עבודת מחקר מעמיקה אודות האדם אותו הוא מתעד, כולל ראיונות עומק איתו ועם כל האנשים הרלוונטיים, בדיקת מסמכים ותעודות ועוד.

חשוב לציין כי אנשים המעוניינים בתיעוד ביוגרפי צריכים לקחת בחשבון שיש להשקיע משאבים מרובים בפרויקט על מנת שתיעוד חייהם יהיה עמוק, אמיתי ואיכותי. נדרשים משאבים של זמן, משאבים כלכליים, משאבים רגשיים וכוח נפשי. יחד עם זאת, אנשים אשר רוצים לאגד את סיפור חייהם לכדי ספר בו ניתן לעיין ללא הגבלה, ואשר אותו אפשר לשמור גם הרבה אחריהם, מוכנים להשקיע את המשאבים הללו.

בנוסף לתיעוד ביוגרפי ישנה אפשרות לכתוב מיני ביוגרפיה. מיני ביוגרפיה היא למעשה ביוגרפיה נקודתית יותר המתמקדת באירוע או תקופה מסוימת בחייו של האדם עליה הוא רוצה לכתוב. כתיבת מיני ביוגרפיה שונה מכתיבת סיפור חיים מכיוון שהיא מתמקדת בתקופה אחת ולא בחיים כולם.

מיני ביוגרפיה יכולה להיות כתובה על מסעות חיים, טיולים ארוכים, ימי נישואין, גילויים חדשים, מסע שורשים ועוד. האדם עליו כותבים מיני ביוגרפיה בוחר בדרך כלל בתקופה משמעותית ומשפיעה בחייו, תקופה של שינוי או גילוי, או תקופה מרגשת ומרעישה בעלת תובנות. תקופה או אירוע אותם הוא ירצה לזכור ולהזכיר לאחרים.

מיני ביוגרפיה מתאימה בעיקר לבני 50-60 אשר מסתכלים לאחור וסוקרים את פרי עמלם, אך מבטם מופנה קדימה אל העתיד וא שנים רבות של יצירה ועשייה במשפחה, בעבודה ובכל תחומי החיים.

תיעוד חיים ביוגרפי או מיני ביוגרפיה, הינה הדרך לשתף אחרים בסיפור חיים. לעיתים תהליך כתיבת סיפורי חיים עשוי להיות  מורכב ומתמשך , רצוף רגשות ומחשבות, אך תיעוד חיים היא הדרך לזכור ולספר את הסיפור שלך לאחרים. כתיבת סיפורי חיים מקצועית יכולה להוציא את הסיפור שלך מהכוח אל הפועל, מהזיכרון אל דפי הספר. תיעוד חיים הנעשה בצורה נכונה ומקצועית מביא את סיפורך בצורה אותנטית ומעניינת, ומשאירה את זיכרונותיך לבאים אחריך.

אירה כהן, ביוגרפיות וסיפורי חיים http://www.clipstory.co.il/ לשיחת ייעוץ- 0506968481  מיני ביוגרפיה- בואו להעניק מתנה מקורית וייחודית ליום הולדת 50,60 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב